CD&V Gavere wil ook de komende 6 jaar het verschil maken

“Wij maken het verschil’, met deze slogan trekt CD&V Gavere naar de  gemeenteraadsverkiezingen.

Lijsttrekker Dirk Martens: “Deze slogan weerspiegelt waar wij voor staan. De voorbije 6 jaar hebben we onze meerwaarde in Gavere bewezen. Zowel in het schepencollege, de gemeenteraad als de OCMW-raad. Denk maar aan de aanleg van het nieuwe fietspad tussen Semmerzake en Vurste, de Sportdreef  werd opgeknapt en samen met de clubs werd een plan gemaakt voor de nieuwe sporthal. Gavere floreerde – mede dankzij vrijwilligers en verenigingen – op vlak van cultuur, toerisme, erfgoed en bibliotheek.  Op de markt werd een nieuwbouw met 4 sociale woningen gebouwd voor kwetsbare mensen. Er werd gewerkt aan een betere communicatie: met een communicatieambtenaar, heropfrissing van het infoblad en de installatie van de digitale borden. De goesting is groot om verder te doen.”

Dat zal gebeuren op volle sterkte:23 gemotiveerde kandidaten zorgen ervoor dat de lijst sterk bezet is.

Voorzitter Steffi Beyaert: “Onze ambitie was om een gebalanceerde kandidatengroep, gespreid over alle deelgemeenten, op de been te kunnen brengen. Daarin zijn we alvast geslaagd. We hebben een gedreven en bekwame groep, vol ervaring en verschillende enthousiaste nieuwe kandidaten. Deze hechte ploeg heeft de ambitie om de gemeente verder mee te besturen.”

“Gavere is de afgelopen 6 jaar, met CD&V mee aan het stuur, de goede weg ingeslagen. Met de deelname van CD&V aan de bestuursploeg ging Gavere er tussen 2013 en 2018 op vooruit. Ons werk is echter niet af. We kunnen nog beter doen op vlak van levenskwaliteit, verkeersveiligheid, betaalbaar wonen en sportaccommodatie. We stelden een programma samen dat zich vooral richt op meer verbondenheid tussen alle Gaverlingen. Zo willen wij ook de komende legislatuur het verschil maken,” aldus Dirk Martens.

5 sleutels voor een beter Gavere

Om de ambitie van een beter Gavere waar te maken, werd een inhoudelijk programma samengesteld waarin 5 thema’s, sleutels als het ware, worden uitgelicht.

Steffi Beyaert beaamt: “We hechten er veel belang aan dat we een programma opmaken dat spoort met de wensen van alle inwoners van alle deelgemeenten in Gavere. Daarom hebben we ook veel aandacht besteed aan persoonlijk contact via onze buurtbabbels en huisbezoeken. Uiteindelijk waren er een vijftal thema’s die bij elke Gaverling in mindere of meerdere mate leven.”

>> Koning Fiets centraal in Gavere

• Met veilige en goed onderhouden fietspaden

>> Sprankelend Gavere

• Met een nieuwe sporthal