Het is een jaarlijkse traditie: op de nieuwjaarsreceptie van de Gaverse afdeling van CD&V wordt ook ‘de Ampersand’ uitgereikt. De ‘&’ in CD&V is een verbindingsteken en daar draait ook de prijsuitreiking rond: ‘de Ampersand’ wordt gegeven aan die Gaverse vereniging die zich als geen ander inzette om mensen te verbinden. Voor het afgelopen jaar 2017 viel de keuze op KSC Dikkelvenne.

De voetbalploeg van Dikkelvenne kende echter sterke concurrentie. Voorzitter van CD&V Gavere, Steffi Beyaert: “Na consultatie van alle bestuursleden van onze afdeling viel de keuze dit jaar op vzw De Bolster, De Lustige Tonussen en KSC Dikkelvenne als genomineerden.”

• Vzw De Bolster: een voorziening voor personen met een handicap die volwassenen met een verstandelijke beperking of met een niet-aangeboren hersenletsel ondersteunt in hun levensverhaal. De Bolster kent haar hoofdzetel in Zwalm, maar heeft ook een werking in Gavere.
  • De Lustige Tonussen: ‘reuzencomité’ dat zich achter de reuzen van Gavere schaart. De reuzen (Tonus, Tonia, Neuje Patat,…) vielen na 60 jaar opnieuw te bewonderen op de Gaverse kermis tijdens de eerste editie van de ‘ReuzenPrinsenfeesten’.
  • KSC Dikkelvenne: voetbalploeg uit deelgemeente van Gavere. De club kende in amper 10 jaar tijd een enorme groei. Vanuit 3e provinciale steeg de club met dank aan de vele vrijwilligers en onder leiding van de familie Gevaert naar de nationale reeksen.

Dirk Martens, lijsttrekker CD&V Gavere: “Uiteindelijk viel de moeilijke keuze op KSC Dikkelvenne vanwege hun bijdrage aan de samenleving in de gemeente. In de voetbalclub verenigen zich vele geëngageerde mensen die voor verbinding zorgen. We willen uiteraard ook benadrukken dat de andere genomineerden in grote mate bijdragen aan een warm Gavere.”

Vzw De Bolster kreeg een eervolle vermelding. Steffi Beyaert: “Net als Bikers4Muco vorig jaar konden we De Bolster niet uitroepen tot winnaar van ‘de Ampersand’. Technisch gezien is het namelijk geen Gaverse vereniging, maar ze doen wel zeer waardevol werk voor personen met een handicap in hun Gaverse afdeling. Vandaar dat we ze zo toch in de bloemetjes zetten.”