Eerste ideeën - Visie 2018

Gavere is de afgelopen zes jaar de goede weg ingeslagen. Wij kijken met veel zin uit om verder te werken en om samen met de Gaverlingen te werken aan een nog beter Gavere.

Wij kiezen ervoor om inwoners met mekaar te verbinden, we willen iedereen betrekken bij een goed bestuurde gemeente. Daarom zetten we prominent in op de zwakke weggebruiker, een talentrijke gemeente en een proper Gavere waar niemand achterop blijft en waar inwoners zich veilig voelen. Dit zijn enkele thema’s waar WIJ voor staan, waar WIJ voor gaan.

Koning Fiets Centraal

Veilige en goed onderhouden fietspaden; daar gaan we voor. CD&V zet zijn schouders onder het regionaal busknooppunt en het bijhorende Mobipunt dat in de Brandweerstraat komt. Hierin voorzien we een overdekte fietsenstalling met laadpalen voor elektrische fietsen.

Sprankelend Gavere

De nieuwe sporthal is essentieel. Maar wij gaan verder; met ons Sportdreef- plan vinden nieuwe sporten en natuurliefhebbers hun zin in de Sportdreef. Met een Eerste Hulp Bij Organiserenverminderen we de administratielast bij het organiseren van activiteiten. Wij gaan ook voor gelijke ondersteuning voor gemeentelijk en vrij onderwijs.

Proper Gavere

Wij willen Gavere proper houden. Daarom gaan we voor meer vuilnisbakken op openbare plaatsen. We pakken zwerfvuil streng aan en betrekken buurtbewoners om dit tegen te gaan.

Veilig Gavere

Met de nieuwe ring rond Gavere maken we het centrum autoluwer. Samen met de politie gaan we voor
meer snelheidscontroles in schoolzones.

Wie vragen heeft over veiligheid, kan ook zijn BIN (BuurtInformatieNetwerk) raadplegen, een verbindend element dat we meer in de verf gaan zetten.

Zorgzaam Gavere

Door kwetsbare mensen actief thuis op te laten zoeken, kunnen we eenzaamheid tegengaan.

Ook bewoners van het woonzorgcentrum verdienen onze aandacht: waarom geen rusthuisklas installeren waar jong en oud mekaar kunnen ontmoeten?

Stap je mee?

Heb je zin om mee te werken? Heb jij het ultieme idee om je buurt nieuw leven in te blazen? Laat het ons weten, of engageer je. We gaan graag in dialoog.

Mail ons (cdenv.gavere@gmail.com) of neem contact op met één van onze mandatarissen of bestuursleden.